12 November, 2009

Handy Motorolla Talkabout pertamaku




Inilah Handy pertamaku. Dibeli pada 5 Jun 2003. Masa tu harganya RM 550.00 sepasang. Aku beli kat Jalan Pasar Kuala Lumpur. Aku ingat ke radio ni radio amatur tapi rupanya handy biasa yang digunakan oleh Pak Guard yang jaga sekolah. Tu la rakan-rakan kalau nak beli radio amatur tanya la dulu rakan-rakan lama. Masa tu aku tak kenal lagi mana-mana rakan ham. Pancaran tak la jauh, setakat 1 km boleh la. Frekuensi UHF. Tapi seronok juga bila ada handy ni... ada la sekali aku pergi ke KB. Masa tu aku dengar ada 2 orang hamba Allah sedang bercakap (mungkin pelancong dari Kedah). Aku pun cuba join tanya dari mana mereka datang... tapi sayang tetiba habis bateri...terputus la hubungan...kalau ada hamba Allah yang aku maksudkan tu terbaca cerita aku ni bolehla hubungi aku... Sekarang handy ni masih boleh digunakan.. tapi dah uzur... lihatlah bahagian antenanya kena balut tape.. kalau tidak nampaklah antena spring...

Tiada ulasan: