10 Oktober, 2010

Ungu - Andai Ku Tahu

Andai Ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku
Andai Ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan kau ambil nyawaku
Chorus:
Aku takut
Akan semua dosa-dosa ku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku
Mungkin tahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat PadaMu
Ampuni aku
Dari segala dosa2 ku
Ampuni aku
Menangis minta tobat PadaMu
Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga
Andai Ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat PadaMu


Bila fikir2 macam ada kena-mengena je cite ni dengan kehidupan sebenar aku tapi jauh panggang dari apilah kan. Cuma bab doa2 tu mungkin dan semua orang pernah rasa kot... Sungguh2 kita doa, hari2 kita doa... Allah bukan taknak makbulkan TAPI dia nak kita kuat dan dekatkan diri kepadaNya... Selalu mintak pada Dia macam mana Dia tak pernah sekalipun lupakan kita semua. Sebab sekali 2 berdoa, belum makbul mesti kita akan cuba berdoa lagi kan? Tapi janganlah berputus asa sebab Allah itu Maha Mendengar.

Dan sekarang ini sekali lagi nak aku nyatakan yang aku sangat2 mahukan petunjuk Allah untuk semua benda yang aku keliru... Kalaulah ada sesuatu yang buat aku rasa ok, aku tak payah fikir2 lagi hal ni
Mungkin belum tiba masanya aku benar2 sedia hadapi alam lain? Tengok jelah nanti tapi aku mungkin tak boleh berhenti dari memikirkannya. Ye, aku akui yang aku sangat dan terlalu suka berfikir...sedalam2nya supaya aku faham kenapa dan mengapa tapi ada la limitasinya. Kalau tak, gila jadinya nanti...susah aku...

Tiada ulasan: