18 September, 2010

Buang yang Keruh, Ambil yang Jernih

Syukur alhamdulilah ALLAH dengar doa hambanya yang hina ini...Setiap hari, setiap masa...aku berdoa agar hubungan yang terputus kembali terjalin semula...tidak mahu bermasam muka dan tidak mahu seperti orang asing lagi...semuanya bagaikan impian menjadi realiti...hati aku sebak sangat bila dapat bersua muka dan bertegur sapa..


bukan aku jenis yang sombong tapi buat apa nak paksa orang melakukan benda yang tidak disukai..lebih baik berdiam diri dari memaksa...sekiranya hati dah bersedia untuk menerima dan mengambil jalan penyelesaian..haruslah aku menadah tangan tanda kesyukuran atas doa yang dimakbulkan itu....


hati kecil ini sering berkata-kata "napa semua ini terjadi",,,"napa semua ini berlaku pada diri aku" mungkin ALLAH nak tunjuk kepada aku bahawa tak semua benda yang kte hendak kite akan dapat...dan jangan sesekali memendam perasaan dendam pada sesiapa....setelah apa yang berlaku..sedikit benci,dendam tidak pernah aku simpan dalam hati..kerana aku yakin apa yang terjadi pasti ada hikmahnya dan ALLAH nak mengajar aku erti sabar...Kesabaran yang tidak pernah ada dalam diri aku,,kesabaran yang makin lama makin jauh aku buang...Kesabaran yang mampu membimbing umatnya...hanya kesabaran aku mampu menanganinya...

"Syukur alhamdulilah..I LOVE U ALLAH"


sebak didada masih lagi berbaki hingga kan tak tau macamne nak redakannya...walauapa pun yang berlaku...aku nak minta maaf pada semua yang pernah terasa hati dengan aku dan kepada sesiapa yang cuba untuk mempecahbelahkan hubungan aku dengan mana-mana pihak pun..aku terima..mungkin ada yang cemburu dan tak suke aku berbaik-baik dengan pihak-pihak tertentu...aku terima dengan rela hati...tetapi hubungan antara islam masih lagi ada sampai bila-bila kerana kita umatnya..kite amanahnya....


Maafkan aku kalau aku tak mampu berterus terang melafazkannya....kerana aku tak mahu menambahkan lagi kekeruhan yang ada,,,cukuplah kekeruhan yang aku alami selama ini...itu sudah cukup memadai bagi insan dan hambanya yang hina ini...

Tiada ulasan: